Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Villkoren för annonspaketet Citystorstad förändras

Publicerad: 28 Maj 2015, 08:50

CityStorstad

Foto: Bild från hemsidan

Förändringarna innebär en ökad flexibilitet i annonspaketet och är en konsekvens av en ökad efterfrågan hos kunderna.


Ämnen i artikeln:

Staffan Lönner

Citystorstad är ett mediepaket för storstadsregioner. De nya villkoren innebär att antalet tillval inte kommer att begränsas. Tidigare har annonsörerna fått välja tre medier utöver DN, GP och Sydsvenskan, men nu blir alltså antal tillval fritt.

– Våra kunder har efterlyst en ökad flexibilitet i paketet. Ibland vill de stärka upp i mindre geografiska områden än vad tre titlar som tidigare var minimum tillåter och i andra fall har kunder haft en vilja och förstärka riks med Expressen. Och då väljer vi såklart att lyssna på det, säger Staffan Lönner, vd för Citypaketet.

– Annonssamarbetet CityStorstad skapades utifrån det faktum att gränserna för storstadsregionerna ritas om. Vi ser absolut en efterfrågan på att köpa regioner, men vill inte stänga dörren för de som vill addera enskilda områden. Storstadsregionerna blir tydligt viktigare för många av våra kunder, avslutar Staffan Lönner.

CityStorstad består av Citypaketet genom DN, GP, Sydsvenskan tillsammans med HD, Expressen Riks, Västerås Läns Tidning, Hallandsposten, Hallands Nyheter, Bohuslänningen, TTELA, Eskilstuna Kuriren, Upsala Nya Tidning och Nerikes Allehanda.

Linnéa Kihlström

Ämnen i artikeln:

Staffan Lönner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.