Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Vimla: Ha inte dåligt samvete för ditt porrsurfande

Publicerad: 9 Mars 2017, 13:01

Foto: Kampanjbild

I en ny kampanj vill Vimla ge en ursäkt till kundernas surfande, en del av intäkterna går nämligen till välgörande ändamål.


Ämnen i artikeln:

KärnhusetReklam

Kampanjen är en fortsättning på konceptet "Det märks när du ringer med Vimla" som lanserades förra året. Då var fokus slacktivism och att man som kund hos Vimla kunde bidra till välgörenhet genom att bara välja dem som operatör. Bakom kampanjen står Kärnhuset.

– Konceptet har visat sig vara starkt i målgruppen. Vimla har på kort tid etablerat sig som en tydlig utmanare på mobilmarknaden och har bland annat den högsta preferensen av alla operatörer enligt en undersökning som Xtreme gjort på Resumés uppdrag. Med den här kampanjen ökar vi takten ytterligare, säger Marcus Tägtström, projektledare på Kärnhuset.

I reklamfilmerna kommer Vimlas medlemmar tillsammans med utvalda internetkändisar att synas. Personligheterna har valts ut efter att Vimla konstaterade att mobiltelfoni för yngre målgrupper handlar om surf snarare än samtal och sms.

– Med de nya filmerna vill vi addera humor och fördjupa karaktärerna. Idén tar avstamp i att det finns ett slags skam och skuld i hur mycket man använder sin mobil, säger Johan Littorin, affärsansvarig på Vimla.

Vimla har hittils delat ut pengar till bland annat Djurens rätt, RFSL, Ung cancer och Hej främling. När pengarna delas ut bestämmer Vimlas kunder hur stor andel varje organisation ska få.

Reklamfilmerna kommer att visas på bio, online, DOOH och banners. De är framtagna tillsammans med produktionsbolaget Giants & Toys och har regisserats av Andrea Eckerbom. Ansvarig mediebyrå är Starcom.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

KärnhusetReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.