Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag19.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ving kickar igång sommarkampanjen

Publicerad: 21 december 2017, 10:04

I morgon går startskottet för Vings sommarkampanj som går ut på flera marknader runtom i Europa och pågår till slutet av mars. Kampanjen lyfter fram den bredden i utbudet.


Ämnen i artikeln:

VingReklam

Julhelgerna och veckorna och de kommande veckorna är den viktigaste försäljningsperioden av resor inför sommaren. Det är också under julen som många svenskar har tid att planera för kommande semestrar och prata ihop sig i familjen om vart man vill resa under nästa år.  

– Kampanjen inleds med budskap riktade till familjer och är på temat ”Ju mer vi gör vår grej, desto mer kan du göra din” och handlar om att vi vill uppfylla kundernas semesterönskemål med koncepthotell som erbjuder massor av mervärden och smarta lösningar, allt från royalsviter med stor lyxig utelounge till vegetarisk a la cartemeny, gott om träningsmöjligheter, barnklubb, easy travel med incheckning till flyget redan på hotellet när man ska hem osv, säger Claes Pellvik, marknadschef Ving i en kommentar.

Förutom de egna hotellkoncepten lyfter kampanjen fram bredden av Vings semesterutbud. Till kampanjen har det spelats in nya filmer i formaten 15 och 30 sekunder som ska visas i TV4-gruppens kanaler med start den 22 december. Filmerna visas även i kanalernas play-kanaler samt på Youtube.

– Vi har en optimerad mix av analoga och digitala kanaler som alla ska samverka till att driva trafik till ving.se som är vår huvudkanal för all kommunikation, vi fortsätter även satsningen på personifierad kommunikation för olika målgrupper, fortsätter Claes Pellvik

Utomhus kommer en stor satsning att ske i Stockholm, Göteborg och Malmö men också i ett 40-tal städer runt om i Sverige med digital utomhusannonsering via JC Decaux, Visual Art och Clear Channel. I Stockholm syns kampanjen på nya fräscha ytor på stora digitala skärmar vid Odenplans och Centralens nya tågstationer samt i Mall of Scandinavia.  

Printannonsering är planerad i DN, GP, SvD och Sydsvenska Dagbladet från nyår och framåt samt i nyhetsbrev, banners och självklart i Vings sociala medier som Facebook, Twitter och Instagram.

Sommarkampanjen är gemensam för hela Thomas Cook Group, där Ving ingår. Den visas bland annat i England, Tyskland, Belgien och Holland. Reklamfilmerna är signerade den engelska reklambyrån Albion. Övrigt material såsom alla bilder, rörligt material inkl grafiskt manér och uttryck, banners, nyhetsbrev och annonser producerats inhouse i Norden.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

VingReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.