Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ving kör med nygammal film

Publicerad: 13 mars 2008, 08:03

Ving tar till ett beprövat grepp och släpper sin nya reklamkampanj till tonerna av Ian Durys låt ”Hit Me With Your Rhythm Stick”. Förra gången de använde låten och filmen var i slutet av 2006.


När kampanjen nu startar kör Ving i princip samma film igen fast denna gång har budskapet bytts ut för att passa de nyheter som Ving presenterar för vintern 2008.
– Den nya filmen bygger på samma film som vi körde tidigare men vi har försökt modifiera den lite och anpassat den till vår långdistanssatsning där vi bland annat visar att vi är störst till Thailand och att vi nu har byggt om våra plan för att skapa maximal komfort, säger Lisa Thorngren,  informatör och pressansvarig på Ving.

Den nya kampanjen startade i tisdags. Förra gången blev kampanjen väldigt omtalad bland annat på grund av låten som flera personer ansåg kunde tolkas sexuellt. Reklambyrån svarade då att de genomfört en gedigen undersökning kring texten och att den endast handlade om resor och drömmar.
Nu får låten nytt liv hos reseföretaget.

Enligt Annika Heimnetz, marknadsdirektör på Ving, lyfter årets kampanj fram vinterresorna.
– Kampanjens budskap är att ”nu är det hög tid att boka nästa vinters långresa”. Redan nu är 50 procent av jullovsresorna bokade och även höstlovet vecka 44 bokar på bra och det gäller både charter och reguljärflyg.

Kampanjen kommer att gå i tre veckor i tv, print och på webben. Reklamfilmen kommer att synas i TV4, Kanal 5 och Kanal 9.  Annons er kommer att synas i Svd, DN och Mälardalspaketet. På webben ligger fokus på banners på aftonbladet.se, expressen.se, blocket.se, gt.se och kvp.se samt en kampanjsajt där reseföretaget berättar om olika exotiska resmål.

Ving

Reklambyrå: Forsman & Bodenfors
Arbetsgrupp: Greger Andersson projektledare,  Erica Berghagen  produktionsledare, Jonas  Enghage copy, Karin Jacobsson ad, Karin Nolmark, Lars Jansson formgivare, Lars Jansson
webdirector, Sophia Lindholm byråproducent webb, Tobias Nordström planner

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.