Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Vings hjärta blir Thomas Cooks

Publicerad: 1 oktober 2013, 08:55

Vings hjärta blir symbol för hela Thomas Cook

Foto: Ving

Idag lanseras Vings hjärta som gemensam symbol för hela Thomas Cook Group. The Sunny Heart är den symbol som utvecklats i Norden och som Ving i Sverige lanserade i december i fjol. Nu kommer "hjärtat" att finnas i ett sjuttiotal länder över hela världen.


Ämnen i artikeln:

Ving

– The Sunny Heart kommunicerar vårt kundlöfte och våra interna värderingar på ett mycket bra sät, säger Magnus Wikner, vd för Ving Sverige och den som drivit varumärkesprojektet både i Norden och globaltt. Nu rullar hjärtat ut i hela gruppen, med mindre ändringar för att passa våra globala marknader, men allt bygger på succén vi gjort inom Ving, Spies och Tjäreborg i Norden.

Thomas Cooks tidigare logotype, Globen, försvinner helt och ersätts av The Sunny Heart. I arbetet med den globala lanseringen har hjärtat utvecklats och den uppdaterade symbolen är ett hjärta med ljusgenomsläpp och en mer markerad kant som ger en tredimensionell känsla. Symbolen har genomgått ett flertal konsumentundersökningar på flera marknader med mycket gott resultat.

– Att enas under en och samma identitet bidrar till att Thomas Cook blir mer synliga i hela resekedjan och gör det enklare för våra kunder, säger Magnus Vikner. Det är också ett sätt för oss att visa på bredden på våra produkter i hela gruppen, vi erbjuder inte bara våra kunder sol och bad, utan även t ex cityresor och koncepthotell. Det är också ett sätt för oss att jobba mer effektivt tillsammans i hela gruppen.

Byrå är Happy F&B

Arbetsgruppen:
Account Director: Åsa Bringholm
Account Manager: Madeliene Sikström, Elif Pek
Brand Strategist: Vanessa Gandy
Creative Director: Anders Kornestedt
Design Director: Martin Lannering, Anton Nordstierna, Martin Bergström, Oskar Andersson, Robert Slavica
Copy Writer: Douglas Reid

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Ving

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.