Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Vings reklamåtervinning

Publicerad: 26 mars 2009, 13:50

Ving fortsätter att återanvända sina reklamfilmer. Denna gång är det 21 nya gömställen på Mallorca som ska säljas in. Det fick Forsman & Bodenfors att uppdaterat filmen från hösten 2008.


Ämnen i artikeln:

VingForsman & Bodenfors

Annons för Svenska Dagbladet

På lördag är det premiär för Vings nya kampanj för deras 21 nya gömställen på Mallorca. Reklambyrån Forsman & Bodenfors har hottade upp den gamla reklamfilmen från 2008. Filmen hade premiär i oktober förra året. Till tonerna av Tom Jones ”Hide and seek” springer vuxna människor runt på olika hotell på Mallorca i en kurragömmalek. Kampanjen är en del i konceptet ”Bo bättre” som researrangören lanserade våren 2008.

Den nya kampanjen kommer att gå under tre veckor i TV4 och Kanal 5. Detta backas upp av annonser med bilder på snygga hotellrum i magasin som Sköna Hem, Residence och Plaza Interiör, i dagspress som DN, SvD, Sydsvenskan och GP och en kampanjsajt på ving.se.

– Vi ser att boendet får allt större betydelse för svenskarna och är i många fall viktigare än själva resmålet. Det är därför vi nu gör stora satsningar på att utveckla vår hotellprodukt. Vi vill att våra kunder ska veta att åker man med Ving, då bor man också lite bättre, säger Claes Pellvik, marknadschef på Ving.

Förra gången Ving återanvände en reklamfilm var 2008. Då plockade Forsman & Bodenfors upp en film från 2006 som byggde på Ian Durys låt ”Hit Me With Your Rhythm Stick”.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

VingForsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.