Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Vinnare: Mecka, Daddy, Frank & Earnest

Publicerad: 26 september 2008, 08:30

Göteborgs Universitet har tillsammans med tre andra högskolor genomfört en upphandling av reklambyråtjänster. Nu är den klar. Tio byråer blev slutresultatet.


Foto: Göteborgs Universitet

Upphandlingsenheten vid Göteborgs Universitet har precis avslutet en upphandling av reklambyråtjänster. Med i upphandlingen var även Högskolan i Borås, Högskolan Väst och Nordiska högskolan för folkhälsovetenskap.

Totalt valdes tio byråer ut som skolorna nu kan välja att samarbeta med. Vinnarna är Cordovan Marketing, Mecka Reklambyrå, Creative Support, Tjuge22 Reklambyrå, GCI Göteborg, Daddy, Skrivkraft Marknadskommunikation, Frank & Earnest, PWR Communication och Adverb.

Har någon av de inblandade valt ut en byrå att jobba med?
– De inblandade kan nu fritt välja vilken byrå de vill jobba med framöver av de utvalda. Någon annan uppdelning är inte gjord. Som exempel kan man nämna att vi inom Göteborgs Universitet är väldigt många utspridda på olika avdelningar och vi kommer med största sannolikhet att jobba med flera av de här byråerna under de kommande åren, säger Carina Elmäng, redaktör och kommunikatör på informationsenheten vid Göteborgs Universitet.

Avtalet löper till slutet av maj 2010. Avtalet kan sedan komma att förlängas med ett år i taget vid två tillfällen.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.