Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Vinst Direkt, F&B!

Publicerad: 15 april 2011, 10:27

Guldägget 2011 i kategorin Direkt går till Forsman & Bodenfors för bidraget "Meddelande till framtiden"


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2011Forsman & Bodenfors

Forsman & Bodenfors vinner Guldägg i kategorin Direkt med motiveringen:

"Årets guldägg i kategorin Direkt är en stor bamse-idé förpackad i ett litet personligt meddelande. En långsam tvåstegsraket som fick mottagaren att tänka lite mer på hur livet kan te sig i framtiden. Kanske skulle man vänta 20 år med att med belöna det också? Nä, det går faktiskt inte."

Förra året vanns kategorin av GOSS för kampanjen "P-botskonverteraren".

Forsman & Bodenfors fick förra året ett Guldägg för kampanjen "Dear Steve Jobs". Dessutom plockade byrån hem två Silverägg i kategorin Film och lika många Silverägg i kategorin Interaktivt.

Guldägg 2011 kategori Direkt

Byrå: Forsman & Bodenfors Bidragsnamn: Meddelande till framtiden Uppdragsgivare: AMF Pension Art Director: John Bergdahl Copywriter: Jacob Nelson Formgivare: Åsa Plahn, Axel Söderlund Originalare: Factory Forsman & Bodenfors Produktionsledare: Nicole van Rooij Ekström Projektledare: Leif Sorte Webbproducent: Peter Gaudiano Uppdragsgivare: Åsa Ambuhm, Maria Molnár Mediebyrå: Mindshare Sweden Produktionsbolag: Fantasy Interactive, Mobiento Reklambyrå: Forsman & Bodenfors

Silverägg 2011 kategori Direkt

Byrå: Garbergs Bidragsnamn: Tillfälligt bostadsbidrag Uppdragsgivare: Försäkringskassan Art Director: Sebastian Smedberg Ateljéassistent: Josephine Fahlstedt Copywriter: Johanna Reis Creative Director: Petter Ödeen Formgivare: Karin Roberts Produktionsledare: Charlotte Lundquist Projektledare: Lars Staffas Uppdragsgivare: Inger Duner, Sandra Gustafsson Varumärkesstrateg: Martin Gumpert

Byrå: Sturm & Drang Bidragsnamn: För en kvartsmiljon barn är det val varje dag Uppdragsgivare: Majblommans Riksförbund Art Director: Björn Eklind Copywriter: Joseph Engman, Olof Gustafsson Projektledare: Joseph Engman

Byrå: Berntzon Bylund Bidragsnamn: Kom-igångbrevet Uppdragsgivare: Balance Art Director: Johan Gustafsson, Erik Olsson Copywriter: Jonas Walldow, Ulf Rönnbäck Creative Director: Hans Bylund Originalare: Marie Carlström Produktionsledare: Ewa Nero Projektledare: Joachim Berntzon, Sofia Staaf Reklambyrå: Berntzon Bylund

Diplom 2011 kategorin Direkt

Byrå: Milk Reklambyrå Bidragsnamn: En obekväm kudde Uppdragsgivare: Mio/Cancerfonden

Byrå: Åkestam Holst Bidragsnamn: Guldlådan Uppdragsgivare: Posten

Byrå: Dragster Bidragsnamn: Ett grönt brev Uppdragsgivare: Cramo flyttbara lokaler

Byrå: Forsman & Bodenfors Bidragsnamn: Pucko Uppdragsgivare: Comviq

Juryn

Mia Cederberg (kategoriordförande) Storåkers McCann,

Niclas Carlsson, Lowe Brindfors,

Christian Barrett, The Fan Club,

Elisabeth Berlander, Goss,

Sara Haag, Sara Haag AB,

Emil Jonsson, Ester,

Fredrik Simonsson, DDB Stockholm,

Anna Romson,

Malin von Werder, Garbergs,

Martin Marklund, Honesty,

Nima Stillerud, King.

Christian Ström

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.