Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 15 april 2011, 10:27
Guldägget 2011 i kategorin Direkt går till Forsman & Bodenfors för bidraget "Meddelande till framtiden"
Forsman & Bodenfors vinner Guldägg i kategorin Direkt med motiveringen:
"Årets guldägg i kategorin Direkt är en stor bamse-idé förpackad i ett litet personligt meddelande. En långsam tvåstegsraket som fick mottagaren att tänka lite mer på hur livet kan te sig i framtiden. Kanske skulle man vänta 20 år med att med belöna det också? Nä, det går faktiskt inte."
Förra året vanns kategorin av GOSS för kampanjen "P-botskonverteraren".
Forsman & Bodenfors fick förra året ett Guldägg för kampanjen "Dear Steve Jobs". Dessutom plockade byrån hem två Silverägg i kategorin Film och lika många Silverägg i kategorin Interaktivt.
Byrå: Forsman & Bodenfors Bidragsnamn: Meddelande till framtiden Uppdragsgivare: AMF Pension Art Director: John Bergdahl Copywriter: Jacob Nelson Formgivare: Åsa Plahn, Axel Söderlund Originalare: Factory Forsman & Bodenfors Produktionsledare: Nicole van Rooij Ekström Projektledare: Leif Sorte Webbproducent: Peter Gaudiano Uppdragsgivare: Åsa Ambuhm, Maria Molnár Mediebyrå: Mindshare Sweden Produktionsbolag: Fantasy Interactive, Mobiento Reklambyrå: Forsman & Bodenfors
Byrå: Garbergs Bidragsnamn: Tillfälligt bostadsbidrag Uppdragsgivare: Försäkringskassan Art Director: Sebastian Smedberg Ateljéassistent: Josephine Fahlstedt Copywriter: Johanna Reis Creative Director: Petter Ödeen Formgivare: Karin Roberts Produktionsledare: Charlotte Lundquist Projektledare: Lars Staffas Uppdragsgivare: Inger Duner, Sandra Gustafsson Varumärkesstrateg: Martin Gumpert
Byrå: Sturm & Drang Bidragsnamn: För en kvartsmiljon barn är det val varje dag Uppdragsgivare: Majblommans Riksförbund Art Director: Björn Eklind Copywriter: Joseph Engman, Olof Gustafsson Projektledare: Joseph Engman
Byrå: Berntzon Bylund Bidragsnamn: Kom-igångbrevet Uppdragsgivare: Balance Art Director: Johan Gustafsson, Erik Olsson Copywriter: Jonas Walldow, Ulf Rönnbäck Creative Director: Hans Bylund Originalare: Marie Carlström Produktionsledare: Ewa Nero Projektledare: Joachim Berntzon, Sofia Staaf Reklambyrå: Berntzon Bylund
Byrå: Milk Reklambyrå Bidragsnamn: En obekväm kudde Uppdragsgivare: Mio/Cancerfonden
Byrå: Åkestam Holst Bidragsnamn: Guldlådan Uppdragsgivare: Posten
Byrå: Dragster Bidragsnamn: Ett grönt brev Uppdragsgivare: Cramo flyttbara lokaler
Byrå: Forsman & Bodenfors Bidragsnamn: Pucko Uppdragsgivare: Comviq
Mia Cederberg (kategoriordförande) Storåkers McCann,
Niclas Carlsson, Lowe Brindfors,
Christian Barrett, The Fan Club,
Elisabeth Berlander, Goss,
Sara Haag, Sara Haag AB,
Emil Jonsson, Ester,
Fredrik Simonsson, DDB Stockholm,
Anna Romson,
Malin von Werder, Garbergs,
Martin Marklund, Honesty,
Nima Stillerud, King.
Christian Ström