Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 21 Juni 2015, 08:01
Kampanjen "Bosses mjölk" för Lidl.
Sverige kniper fem nomineringar i Cannes Lions kategori för direktmarknadsföring. Fyra av dem kommer från INGO.
Det är framför allt kampanjen "Bosses mjölk" för Lidl som har gått hem hos juryn i Direct. Den får tre nomineringar.
Kampanjen, som Resumé tidigare har skrivit om, satte en privatperson i centrum för att berätta om att kedjans mjölk är svensk. Bland annat döptes mjöken om till hans namn, och Bosse Elfgren fick annonser direkt riktade mot honom där han uppmanades att tänka om.
INGO får också en nominering med kampanjen "The unwanted" för Situation Sthlm. Åkestam Holst har den femte vinstchansen för sin app "Svenska snöräddare" för Audi.
Totalt har 277 bidrag nominerats i kategorin.
Fredrik Thambert