Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Vinsthopp för INGO i Direct

Publicerad: 21 Juni 2015, 08:01

Kampanjen "Bosses mjölk" för Lidl.

Sverige kniper fem nomineringar i Cannes Lions kategori för direktmarknadsföring. Fyra av dem kommer från INGO.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstCannes LionsIngoCannes Lions 2015

Det är framför allt kampanjen "Bosses mjölk" för Lidl som har gått hem hos juryn i Direct. Den får tre nomineringar.  

Kampanjen, som Resumé tidigare har skrivit om, satte en privatperson i centrum för att berätta om att kedjans mjölk är svensk. Bland annat döptes mjöken om till hans namn, och Bosse Elfgren fick annonser direkt riktade mot honom där han uppmanades att tänka om.

INGO får också en nominering med kampanjen "The unwanted" för Situation Sthlm. Åkestam Holst har den femte vinstchansen för sin app "Svenska snöräddare" för Audi.

Totalt har 277 bidrag nominerats i kategorin.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.