Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag24.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Vinter i kampanj för att nå vinälskare

Publicerad: 11 Februari 2014, 08:16

Vinters Ronny Olovsson.

Foto: Andreas Elgstrand.

Medievaruhuset Mediekompaniet har inlett ett samarbete med Winefinder för att aktivera nya kommunikationskanaler. Vinter arbetar med Winefinder sedan två månader tillbaka, vilket gjort att man har blivit inkopplad i arbetet.


Ämnen i artikeln:

MediekompanietVinter

– Att kunna nå målgruppen, vin- och matälskaren, direkt i deras hem är  viktigt för oss och då är Mediekompaniet en perfekt partner, säger Ole  Nielsen, vd på Winefinder i en kommentar.

Mediekompaniet  representerar stora delar av Sveriges lokala mediehus och når cirka 6,5  miljoner mediekontakter genom morgontidningar, digitala medier, bilagor  och gratistidningar.

Bolaget har nu fått Winefinder som kund. Upplägget går ut på att ha ett personligt tilltal i kommunikationen till Winefinders målgrupp.

– Vi ska lyfta fram ambassadörer som berättar om sina bästa mat- och vinupplevelser, säger Ole Nielsen i en kommentar.

Winefinder arbetar sedan två månader tillbaka med Vinter som byrå.

Vinter har därmed blivit inkopplat i Mediekompaniets uppdrag för Windfinder.

Mediekompaniet har 55 anställda i Stockholm och Göteborg och en omsättning på drygt en halv miljard kronor.

Vinter är en integrerad kommunikationsbyrå med kontor i Stockholm, Luleå och Skellefteå.

Resumé har tidigare berättat att Vinter har inlett ett samarbete med Mediekompaniet, men det samarbetet ligger utanför uppdraget för Winefinder.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

MediekompanietVinter

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.