Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag24.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Vinter startar tidning med Bosch

Publicerad: 14 Januari 2013, 13:01

Ronny Olovsson, vd på Vinter

Robert Bosch AB har tillsammans med reklambyrån Vinter utvecklat och startat en ny tidning – Bosch Moments, för sina 3000 anställda på bolagets tio divisioner. Tidningen är en strategisk kommunikationsinsats för att knyta de olika länderna och divisionerna närmare varandra för att utveckla än starkare samarbeten inför framtiden.


Ämnen i artikeln:

BoschVinter

–  Med den nya nordiska interntidningen Bosch Moments får vi det verktyg vi behöver för att kommunicera cross sales över divisions- och landsgränser. Jag ser också möjligheterna att bygga intern stolthet och kunskapsöverföring samt att utnyttja synergier med andra kanaler, digitalt såväl som tryckt media, säger Inger Rosén, Head of Communications, Robert Bosch AB

Vinter är Robert Bosch AB:s kommunikationsbyrå på corporate-nivå sedan april 2012.

– Det är en spännande utmaning att utveckla en ny gemensam kommunikativ plattform för Bosch i Norden. Där är den här tidningen ett steg för att stärka vi-känslan och öka möjligheterna till aktiv samverkan på marknaden, säger Ronny Olovsson, PR Director och Partner på Vinter som tillsammans med Vinters Graphic Designer Peter Kemi utvecklat den nya tidningen och producerat det första numret som är ute nu.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

BoschVinter

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.