Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Vinter vinner bredbandsbolag

Publicerad: 12 Mars 2013, 09:04

Norrlandsbyrån Vinter har vunnit telekomkunden Net 1 – bolaget levererar mobilt bredband via NMT 450-frekvensen - det vill säga det gamla gsm-bandet: – Vår målgrupp bort främst norr om Dalälven och vi vill veta, inte gissa, hur saker och ting fungerar och upplevs, säger Ann Winitsky, marknadschef för Net 1 i en kommentar.


Ämnen i artikeln:

Vinter

Net 1 erbjuder mobilt bredband via NMT 450-frekvensen, vilken täcker 95  procent av Sverige inklusive skärgården.

Net 1 har ett tydligt fokus på  kunder utanför stan och har nu handplockat ett norrlandsteam för sin  kommunikation – Vinter tillsammans med In the Cold och  filmproduktionsbolaget Salmonfax:
– Genom att komplettera vårt  marknadsföringsteam med tre aktörer som finns där våra kunder finns  skapar vi en ultimat kommunikationskombo, säger Ann Winitsky,  marknadschef på Net1 i en kommentar.

Malin Hansegård, Business Director  på Vinter, gläds såklart över den nya kunden:
– Det är fantastiskt kul att allt  fler inser att norrländsk kreativitet är en ny naturresurs som vi gärna  delar med oss av. Vi sympatiserar verkligen med deras grundtänk att man  ska kunna bo och verka i hela landet, säger hon.

Den första kampanjen  drar igång i veckan. Tonvikten ligger på TV4 samt annonser i dagspress.  Filmerna visar vardagliga situationer i Net 1-kunders liv.

Bolaget bedriver verksamhet i  Sverige, Danmark och Norge och erbjuder även  mobilt bredband, ip-telefoni och M2M-lösningar till företag - exempel på  kunder är alltifrån Vattenfall och SCA till Sveaskog och  Sjöräddningen.

Arbetsgrupp

Arbetsgrupp:
Uppifrån från vänster: Ted Kjelsson,  Salmonfox; Malin Hansegård, Vinter; Niklas Berg, In the Cold och Ann  Winitsky, Net 1.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Vinter

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.