Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Virtuellt tacosbord ska öka intresset för Wilfa

Publicerad: 29 april 2015, 07:19

Snabbast till tacosbordet

Foto: Kampanjbild

I kampanjen gäller det att vara först fylla tacosbordet. Syftet? Att marknadsföra Wilfas nya tacosstavmixer.


Det norska småelektronikföretaget Wilfa lanserar en ny stavmixer som är speciellt framtagen som tacoshjälpreda. I samband med det startas en kampanj där de tävlande ska fylla ett virtuellt tacosbord på snabbast möjliga tid. Bakom kampanjen står reklambyrån Guts & Glory i Malmö.

Kampanjen, som går online, ska på ett enkelt, roligt och engagerande sätt få folk att få upp ögonen för Wilfa. Vinnarna får stavmixern från Wilfa och texmexprodukter.

– Vi tycker att vi tillsammans med Guts & Glory hittat en bra plattform där vi på ett kul och engagerande sätt kan marknadsföra våra produkter och skapa kännedom kring vårt varumärke, säger Mattias Forssell som är Sverige-chef för Wilfa.

Ivan Matanovic är creative director och copywriter på byrån, och är den som tillsammans med art director Luong Lu tagit fram kampanjen.

– Här ville vi se hur vi kunde få in lite mer naturlig spridning och samtidigt skapa mer engagemang och gemenskap kring våra tävlanden. Blir en bra effekt, när man bjuder in folk på det här sättet. Och de som blir inbjudna bjuder i sin tur in nya vänner till sina egna bord, säger han.

Arbetsgrupp
Kreatörer: Luong Lu (art director) & Ivan Matanovic (creative director och copywriter), Niclas Nilsson (projektledare)
Produktionsbolag: Bombay Works, Malmö
Fotograf: Joachim Karlsson, Studio JK
Stylist: Fia Arosenius

Linnéa Kihlström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.