Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag23.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Visa i snabbhetskampanj med Bolt

Publicerad: 25 Mars 2014, 08:58

Fotbolls-VM:s officiella partner, Visa Europe, återförenas med Usain Bolt efter OS-kampanjen i London år 2012. Den nya Usain Bolt-kampanjen bygger på konceptet ”Following Bolt to Brazil” – Saatchi & Saatchi ligger bakom den.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiVisaUsain Bolt

Kampanjen består av två delar. Den första handlar om att kunna vinna en  resa till fotbolls-VM i Brasilien.  Den andra handlar om hur Visas  betallösningar gör att man får livet att lättare – ”Flow faster with  Visa”.

Kampanjen drar igång på 22 marknader från och med den 17 mars  och pågår under hela fotbolls-VM – som sker mellan den 12 juni och den  13 juli.

Tv-reklamen visas från och med slutet av maj. Här visar man  Usain Bolts resa från en idrottsbana i Jamaica till den världsberömda  fotbollsarenan Maracanã.

Usain Bolt blir uppslukad av brasiliansk  fotboll under sin ”resa” till en fotbollsspelare –  förvandlingen sker genom online- och mobilköp.

– Alla vet att jag  älskar fotboll och det är en stor möjlighet att få vara en del av något  som kommer bli en fantastisk turnering. Jag vet att Visa gör snabbare  betalningar och med min snabbhet känns det helt rätt att jobba med dem,  säger världens snabbaste man Usain Bolt tillika Visa Europe Innovation  Ambassadör i en kommentar.

Målet är att nå ut till över 300 miljoner europeiska konsumenter.

–  Han är en naturligt passande ambassadör för att leda vår kampanj: en  FIFA World CupTM-aktivitet som kommer fånga fotbollens anda, världens  snabbaste atlet samt våra produkter som bidrar till att människors liv  ska ”flow faster”, säger Colin Clarke Executive Director på Visa Europe i  en kommentar.

Visa Europa ägs och styrs av medlemsbanker och andra former av betaltjänstleverantörer i totalt 37 länder.

Visa Europa är fristående från Visa Inc. sedan år 2004.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.