Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 28 augusti 2014, 08:33
Visit Sweden och Volvo gör gemensam sak.
Visit Sweden och Volvo, som i går presenterade sin nya XC90-modell, går ut i en gemensam kampanj med USA-fokus. Målet är att nå fyra miljoner amerikaner.
VisitSweden och Volvo genom Volvo Overseas Delivery satsar på en gemensam Sverigekampanj som ska locka fler amerikaner att resa till Sverige för att hämta ut och provköra sin nyköpta Volvo. Kampanjen är en del av ett längre samarbete.
”Med flera kärnvärden som är identiska för Sverige och Volvo ska en gemensam marknadsförings-kampanj från VisitSweden och Volvo Overseas Delivery i USA leda till fler amerikanska turister och fler sålda bilar”, skriver Visit Sweden och Volvo i ett pressmeddelande.
– Att samarbeta med andra branscher är ett framgångsrecept som vi jobbar med sedan några år tillbaka för att nå potentiella Sverigeresenärer. Varje år spenderar utländska besökare över 100 miljarder kronor i Sverige, säger Thomas Brühl, vd på VisitSweden.
Första halvåret i år ökade övernattningarna från USA med 16 procent jämfört med samma period förra året. Även på lång sikt har resandet från USA har ökat. Mellan 2008 och 2013 hade Sverige 15 procent fler amerikanska övernattningar, enligt Visit Sweden.
Magnus Helander