Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 13 augusti 2014, 13:25
Visitas annonser som kommer att synas fram till valet.
Visita höjer tonläget inför valet. Nu går de in i en ny fas med sin kampanj "Dubbelstöten". Med filmer på bio, radiospotar och printannonser vänder sig branschorganisationen direkt till Socialdemokraternas partiledare.
"Dubbelstöten" är ett begrepp som Visita myntade redan i våras. Med kampanjen vill besöksnäringens branschorganisation få Socialdemokraterna att svänga i frågan om restaurangmomsen och arbetsgivaravgiften för unga.
Nu, med bara veckor kvar till valet, skruvar de upp tonläget. I reklamfilmen som går upp på bio i dag (se nedan), samt i annonserna som kommer att synas i kvällspressen, vänder sig ungdomar direkt till S-ledaren:
"Stefan Löfven, kan du se mig i ögonen och fortfarande säga att Dubbelstöten är ett bra förslag?"
Bakgrunden är förstås att partiet vill riva upp regeringens sänkningar av restaurangmomsen och arbetsgivaravgiften som de anser har varit ineffektiva lösningar för att skapa fler jobb. Visita hävdar däremot att många jobb skulle försvinna ifall de vinner valet och genomför sina förslag.
Bakom kampanjen står reklambyrån Gracemill Communication.
Fredrik Thambert