Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 29 januari 2013, 09:51
Kunden och arbetsgruppen på MRM Stockholm
Visma Spcs är marknadsledande i Sverige när det gäller ekonomiprogram för mindre företag. Nu har företaget inlett ett samarbete med MRM Stockholm, som ingår i McCann, som ny huvudbyrå.
Ämnen i artikeln:
MRM Stockholm– I och med att det dyker upp fler aktörer på marknaden tycker vi att det är dags att berätta varför vi är störst i landet. Det handlar inte bara om att vi har framstående programvaror och tjänster för små och medelstora företag, vi har också en kunskap och ett engagemang i företagsfrågor som kan hjälpa landets entreprenörer att bygga mer framgångsrika verksamheter, säger Rolf Dahlberg, vd på Visma Spcs.
Den första kampanjen bär namnet ”Vi tar ditt företagande personligt” och låter medarbetarna agera språkrör.
– Vi har inte konstruerat några konkurrensfördelar, vi har bara lyft fram det som redan finns. Fler företag borde lära sig av hur Visma Spcs arbetar med kundservice och den personliga försäljningen, säger Johan Blomström, executive creative director, på MRM Stockholm.
Tomas Dunard, kommunikationschef på Visma Spcs, ansvarade för byråvalet. Här är förklaringen varför uppdraget gick till MRM Stockholm:
– MRM Stockholm har visat att de både har den affärsmässiga kunskapen och den kreativa höjden att ta ansvar för vårt kommunikationsarbete. Dessutom har de stor förståelse för digitala och direkta kanaler, något vi använder ofta, även om uppdraget gäller alla delar.
Ämnen i artikeln:
MRM Stockholm