Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Visual Art i ny miljonaffär

Publicerad: 11 Februari 2011, 12:17

Preem väljer Visual Art som partner för att digitalisera reklamen på företagets bensinstationer. De första stationerna är redan klara och 90 är under installation.


Ämnen i artikeln:

Visual ArtPreem

Johan Sjöstedt. Foto: Resumé.

Häromveckan vann Visual Art avtalet med Jernhusen om att stå för drift och försäljning av digital reklam på landets järnvägsstationer. Den affären beräknas vara värd 100 miljoner på fem år.

Nu har man också skrivit på avtalet om att digitalisera Preems bensinmackar. Skyltningen ska genom en knapptryckning kunna ändras från Visual Arts kontor i Stockholm så att t.ex. frukostskyltningen byts ut mot luncherbjudanden.

– Vi är enormt stolta över detta avtal, som över avtalstiden är värt många miljoner. Vårt mål är att Preem ska utveckla sin kommunikation på stationerna, öka sin försäljning samt att vi tillsammans utvecklar och förfinar konceptet, säger Johan Sjöstedt, grundare av Visual Art i en kommentar.

I framtiden kan utrymmet på bensinmackarna komma att säljas till andra annonsörer. Visual Art hanterar hela konceptet med installation, drift och underhåll för Preems räkning.

Fredrik Thambert


Ämnen i artikeln:

Visual ArtPreem

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.