Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Visual Art tar digitalt ut i landet

Publicerad: 19 December 2011, 15:13

Visual Art och Jernhusen Media tar nu nästa steg i sin etablering av digitala skärmar runt om i landet. 110 stycken ska sättas upp i 22 städer under första halvåret 2012.


Ämnen i artikeln:

JernhusenVisual Art

– Vi kan, tillsammans med Jernhusen Media, som enda aktör erbjuda digitala ytor i hela landet. Det finns ett stort sug efter digitala ytor och det är tydligt att det är här framtidens affär finns, säger Stefan Noble, vd för Visual Art i ett pressmeddelande.

Fram tills nu finns skärmarna på och i anslutning till centralstationerna i Stockholm, Göteborg och Malmö. Enligt aktörerna har försäljningen gått så pass bra att de nu snabbar på etableringstakten till Jernhusens övriga stationer i Sverige.

– Vi har en enorm räckvidd genom våra stationer, vilket gör reklamytorna attraktiva, kommenterar Lars-Christer Andersson, tillförordnad produktområdeschef för Jernhusen Media.

Förutom försäljningen finns det andra faktorer som gynnar expansionen. Bland annat att tekniken har blivit billigare, att det har blivit lättare att få bygglov och att det finns mer material producerat i format som fungerar digitalt.

Fredrik Thambert


Ämnen i artikeln:

JernhusenVisual Art

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.