Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Visual Arts nya avtal värt minst 50 miljoner kronor

Publicerad: 30 oktober 2013, 09:36

Andreas Lind

Foto: Pressbild

Avtalet med Unibail-Rodamco ger Visual Art möjlighet att lansera omkring 100 digitala skärmar i olika nordiska köpcentrum. För Sveriges största aktör inom Out of Home ger affären mellan 50 och 65 miljoner kronor, enlöigt vad Resumé erfar.


De gallerior som får nya digitala ytor är Nacka Forum, Täby Centrum och Solna Centrum i Stockholm samt Eurostop Arlanda, Nova Lund och Arninge Centrum.

Med avtalet får Visual Art uppdraget att bygga, driva och etablera omkring hundra digitala reklamytor i totalt sex Unibail-Rodamco ägda centrum.

Visual Art är marknadsledande i Sverige på DOOH (Digital Out Of Home)  med huvudkontor i Stockholm och kontor i Hamburg. Enligt uppgifter till Resumé ger affären mellan 50-65 miljoner kronor.

– Vi har hittills främst arbetat med digitala reklamytor på allmänna platser och de digitala skärmarna i Unibail-Rodamcos köpcentrum blir den första satsningen av sitt slag för oss. Att addera dessa digitala reklamkanaler till vårt digitala annonsnätverk känns fantastiskt kul och helt i linje med vår strategi, säger Andreas Lind affärsområdeschef och delägare i Visual Art i en kommentar

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.