Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Vitaminvatten-piken

Publicerad: 4 Februari 2011, 13:08

Vitamin Well. Vitamin Water. Vitamino. Några av många konkurrenterna i vitamin-vatten nischen. Efter sockerbombs-larmet ger sig Brämhults in i vatten-kriget och släpper sitt eget ”vitaminvatten”.


Ämnen i artikeln:

VolontaireVitamin WellBrämhults

I veckan anklagades Vitamin Well för att vara rena sockerbomben.

Nyligen förbjöds också konkurrenten Vitamin Water att marknadsföra sin produkt just på grund av den höga andelen socker.

I dag får de båda en passning av Brämhults som börjar marknadsföra sitt eget vitaminvatten, som baserar sig på företagets nypressade juicer.

– Man dricker upp tre fjärdedelar av den nypressade juicen i flaskan och tillsätter vanligt kranvatten. Sedan skakar man om och har ett naturligt vitaminvatten, helt utan tillsatser, förklarar Johan Kikas, marknadschef på Brämhults sin nya produkt.

Idén till vitaminvattnet baserar sig på ett redan befintligt beteende, som Brämhults har uppmärksammat i dialogen med sina kunder.
– Många människor blandar ut våra nypressade juicer med vatten och dricker det till exempel efter träningen. På så sätt får de ut mer av våra nypressade frukter. Det är helt i linje med vår filosofi: enkelt och naturligt, fortsätter Johan Kikas.  

Brämhults reklambyrå är Volontaire.  

Nedan instruktionsfilm på hur man tilverkar Brämhults vitaminvatten.

</div><hr />

Tero Marjamäki


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.