Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Volkswagen årets annonsör i Cannes

Publicerad: 13 maj 2009, 14:10

Volkswagen blir årets annonsör vid Cannes Lions. Genom åren har det tyska bilmärket plockat hem 150 lejon.


Priset delas ut till annonsörer som utmärker sig innovativ marknadsföring och uppmuntrar sina byråers kreativa arbete.

Volkswagen tog hem sitt första lejon 1961 och sedan dess har det kommit klassiker som Think Small, skapad av Bill Bernbach på DDB, och andra prisade kampanjer. Senast 2006 vann man Grand Prix i Promo och Cyber.

– Volkswagen är en förebild för andra varumärken och värd detta prestigefyllda pris, säger Cannes Lions-generalen Terry Savage.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.