Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Volkswagens galna Up-tåg – ett plagiat

Publicerad: 21 Februari 2012, 13:31

Bilen som hänger i vajrarna.

Här hänger bilen ner från taket mitt i centrala Stockholm. Mediacom ligger bakom det spektakulära medievalet vid Stureplan – ett startskott för Volkswagens kampanj för nya citybilen Up. Men – det är ett plagiat av en kampanj som BMW-ägda Mini Cooper körde på samma ställe för några år sedan.


Ämnen i artikeln:

MediacomVolkswagen

Förbipasserande tittar upp och höjer på ögonbrynen – en Up-bil hänger i vajrar längs med väggen vid ett av husen vid Stureplan.

Reklambilen, som är byggd delvis i papp, ska dock vara säkert förankrad. Det hela är ett led i Volkswagens kampanj för nya Up-modellen.

Marknadschefen Niclas Runberg ber att få återkomma med detaljer. Mediebyrån Mediacom ligger bakom upptåget.

För några år sedan hängde en bil på samma ställe i en annan reklamkampanj – den gången var det konkurrenten Mini Cooper.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

MediacomVolkswagen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.