Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 21 februari 2012, 13:31
Bilen som hänger i vajrarna.
Här hänger bilen ner från taket mitt i centrala Stockholm. Mediacom ligger bakom det spektakulära medievalet vid Stureplan – ett startskott för Volkswagens kampanj för nya citybilen Up. Men – det är ett plagiat av en kampanj som BMW-ägda Mini Cooper körde på samma ställe för några år sedan.
Förbipasserande tittar upp och höjer på ögonbrynen – en Up-bil hänger i vajrar längs med väggen vid ett av husen vid Stureplan.
Reklambilen, som är byggd delvis i papp, ska dock vara säkert förankrad. Det hela är ett led i Volkswagens kampanj för nya Up-modellen.
Marknadschefen Niclas Runberg ber att få återkomma med detaljer. Mediebyrån Mediacom ligger bakom upptåget.
För några år sedan hängde en bil på samma ställe i en annan reklamkampanj – den gången var det konkurrenten Mini Cooper.
Magnus Helander