Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Volkswagens reklamboom

Publicerad: 22 november 2011, 10:23

Volkswagens marknadschef Niclas Runberg

Foto: Björn Elgstrand

Volkswagen var oktobers reklamraket. 52 miljoner satsade biltillverkaren på reklam under månaden vilket är 70 procent mer jämfört med samma period 2010, enligt Sifo reklammätningars siffror.


Ica hittas i topp på listan med reklaminvesteringar på drygt 90 miljoner kronor.
Här är topp tio för oktober 2011. Alla ökningar eller minskningar är jämfört med oktober 2010.

Ica: 90,2 miljoner / +9 procent
Telia: 69,5 miljoner /+7 procent
Kooperativa förbundet: 63,3 miljoner /+24 procent
Unilever: 56 miljoner /+1 procent
Elgiganten: 54 miljoner / - 27 procent
Volkswagen: 52 miljoner /+ 70 procent
Telenor: 46 miljoner /+35 procent
Tele2: 42 miljoner / -4 procent
Procter & Gamble: 41 miljoner /- 31 procent
L'oreal: 38 miljoner. / + 4 procent
Källa: Sifo reklammätningar.

Resume.se har sökt Volkswagens marknadschef Niclas Runberg.

Emanuel Videla

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.