Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Volontaire anställer trio

Publicerad: 5 Maj 2014, 10:24

Foto: Volontaire.

Reklambyrån Volontaire har fördjupat flera kundsamarbeten. Byrån förstärks därför med tre nya personer: Niklaz Lönnkvist, ad från AKQA i San Fransico, Joakim Runesson, nyutexaminerad planner från Hyper Island samt SWE:s copywriter tillika byråns tidigare praktikant Elisabet Fischer.


Ämnen i artikeln:

VolontaireAKQACarl UngerSWEHyper Island

Volontaires arbete har handlat om mycket strategi- och  affärsutvecklingsuppdrag under det sista året. Nu går man vidare och gör  verklighet av strategierna.

– Vi har ett rykte om oss att vara  Sveriges besvärligaste byrå. Det betyder att vi ställer väldigt höga  krav på våra uppdragsgivare, eftersom deras egna kunder gör det. Därför  är jag extra glad över att vi fått utökat förtroende hos flera av våra  befintliga kunder, säger Carl Unger, vd för Volontaire i en kommentar.

Niklaz  Lönnqvist är utbildad på Forsbergs och Hyper Island. Han började som ad  på TBWA/Chiat Day och har framförallt jobbat med AbsolutVodka. Han kommer närmast från AKQA i San Francisco, där han har jobbat med kunder som Google, Levi´s och Budweiser.

Joakim  Runesson är utbildad planner på Hyper Island och har gjort praktik på  Volontaire. Han blir fast anställd så fort han är klar med studierna i  juni.

Elisabeth Fischer har läst till Copywriter på Berghs. Hon  var en drivande kraft bakom den prisbelönta kampanjen ”The Impossible  Pitch” när hon var en av Volontaires första praktikanter år 2009.

Elisabeth Fischer kommer närmast från SWE, där hon har tillbringat fyra år.
–  Vi är stolta över att tre så begåvade människor valt att komma till  oss. Förutom att Elisabet, Niklaz och Joakim är sylvassa inom sina  yrkesområden, vågar de ställa krav både på oss och våra uppdragsgivare,  säger Philip Ahlqwist, Creative Director på Volontaire i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.