Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Volontaire återförenar YouTube-fenomen för Löfbergs

Publicerad: 12 September 2013, 07:16

I höst uppmuntras gamla vänner att återuppta kontakten i en integrerad kampanj signerad Volontaire, där byrån bland annat sökt upp två hårdrockande YouTubefenomen och återförenat dem.


Ämnen i artikeln:

VolontaireLöfbergs Lila

– Genom att presentera tre fantastiska återföreningar vill vi inspirera till tusentals, säger Leif Sjöblom, marknadschef på Löfbergs. Vi har alla gamla vänner som vi tycker om, men av någon anledning har tappat kontakten med. Nu ger vi dem en god anledning att ses.

Precis som i tidigare kampanjer, dokumenteras riktiga möten mellan riktiga människor som träffas över en kopp Löfbergs. Genom omfattande research valdes tre autentiska gamla videoklipp ut från 1993, 1994 och 2007 – och återskapades exakt 2013.

Två av filmerna återskapar barndomsfilmer av samma personer som vuxna. Den tredje är en hyllning till ett berömt och mytomspunnet Youtubeklipp, där två hårdrockare headbangar – i tystnad.

Folke Film har återskapat filmklippen, medan Swiss stått för animation och övergångar. Återföreningarna från filmerna syns även i print under hösten.

I den interaktiva delen av kampanjen har Volontaire och Acne Production utvecklat en tjänst där man kan bjuda in en gammal vän till fika och skapa en unik animerad film som visar vad som hänt sedan man sågs sist. Den unika filmen skapas på engodanledningattses.se och delas sedan med användaren i sociala medier eller via e-post.

Krister Berntsson


Ämnen i artikeln:

VolontaireLöfbergs Lila

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.