Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Volontaire blir Berghs huvudbyrå

Publicerad: 27 Mars 2013, 09:23

Camilla Wallander, vd Berghs

Foto: Håkan Elofsson

Berghs har haft höga krav när man sökte en ny huvudbyrå som ska ta ett helhetsgrepp om kommunikationen. Efter en noggrann urvalsprocess föll valet på Volontaire. – Vi vill samarbeta med en byrå som delar vår syn att framtidens kommunikation är värderingsstyrd och bygger på hållbarhet, säger Åsa Marklund, marknadschef på Berghs.


Ämnen i artikeln:

VolontaireBerghsBerghs School of Communication

Berghs är en flerfaldigt prisbelönt reklamskola. 2012 gick två av fem priser i Cannes Future Lions till Berghsstudenter, samtidigt som skolan blev först med att vinna utmärkelsen "världens bästa kommunikationsskola" två år i rad 2009 och 2010.

– Vi ser fram emot vad som ska hända när man kombinerar Berghs kreativa urkraft med vår affärsidé om handlingsbaserad kommunikation, säger Carl Unger, vd för Volontaire.

När Berghs ska stärka sin position som utbildningsaktör mot näringslivet gör skolan en långsiktig satsning på den egna kommunikationen. Volontaires uppdrag som huvudbyrå blir att ta Berghs till nästa nivå både kreativt och affärsmässigt. Numera ser Berghs hela Norden som sin målgrupp, samtidigt som man tydligare vill rikta sig till näringslivet och vidareutbildning.

– Idag är det tydligare än någonsin att alla måste kunna kommunicera för att nå sin fulla potential, oavsett yrke. Vi ville ha en partner som kunde hjälpa oss att bevisa att den vägen går genom våra dörrar, säger Camilla Wallander, vd för Berghs.

I urvallsprocessen tog Berghs hänsyn till hur de olika byråerna levde upp till kriterier som viljan att ha en levande dialog, engagemang, integrerad kommunikation, idéhöjd, affärsförståelse, relationsbaserad kommunikation och inte minst förmågan att skapa hållbar kommunikation:

– Vi sökte en byrå med dokumenterad erfarenhet av att skapa långsiktiga projekt snarare än kortlivade kampanjer, där samsyn på arbetsprocess och omvärldens utmaningar inom kommunikation spelade en stor roll, säger Åsa Marklund, marknadschef på Berghs.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.