Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Volontaire lägger locket på kring sin Guldäggskampanj

Publicerad: 13 juni 2012, 09:43

Carl Unger, vd och projektledare Volontaire.

Foto: Pressbild.

Sonja Abrahamssons inlägg om judar på @sweden har väckt starka reaktioner såväl nationellt som internationellt. Volontaire vann Guldägg för Visit Sweden-kampanjen Curators of Sweden, men väljer att inte kommentera krititiken: – Jag hänvisar alla frågor till kunden, säger Carl Unger, vd och projektledare för Volontaire.


Ämnen i artikeln:

Sonja AbrahamssonVisit Sweden

"Vad är det med uppståndelsen kring judar? Du kan inte ens se om en  person är jude, om du inte ser deras snoppar, och även om du gör det,  kan du inte vara säker!?"

Så skriver bloggerskan Sonja Abramsson på Visit of Swedens kontor @sweden. Reaktionen har inte låtit vänta på sig.

Curators  of Sweden-projektet går ut på att låta olika medborgare få sin röst  hört under en vecka och idén kommer från reklambyrån Volontarie. Byrån vann Guldägg i år  inom PR-kategorin för projektet.

Då Resume.se frågar byråns vd Car  Unger hur han ser på att medier beskriver det hela som att twitter-projektet  har gått överstyr väljer han att lägga locket på:
– Jag får hänvisa alla frågor till Visit Sweden, säger han.

Det kan ändå tyckas märkligt att ni som ansvarig byrå inte vill kommentera händelseutvecklingen?
– Det får du väl tycka i så fall, säger Carl Unger.

Men fungerar det alltså så att man kan göra en kampanj och när den sedan utvecklas åt ett kanske lite oväntat håll så slår man händerna fria som byrå?
– Jag hänvisar som sagt allt till kunden, säger Carl Unger.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.