Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Volontaire samlar 50-öringar med Röda Korset

Publicerad: 30 September 2009, 08:29

En helsidesannons i Dagens Nyheter för Röda Korset – signerad Volontaire. – Jag kan bekräfta att vi gjort annonsen, men i övrigt måste jag hänvisa dig till Röda Korset, säger Carl Unger, vd för Volontaire.


Ämnen i artikeln:

VolontaireRöda KorsetCarl Unger

Carl Unger.

Röda Korsets kommunikationsarbete har de senaste månaderna varit hårt pressat av rapporteringen om förre kommunikationschefen Johan af Donner. Han kommer att åtalas för bedrägeri i mångmiljonklassen senare i höst.

Men nu vågar Röda Korset att ta ett steg framåt igen – verkar det i alla fall som.
Hjälporganisationen inleder  ett samarbete med både ICA och SEB med syfte att få folk att skänka sina 50-öringar till välgörenhet, via utplacerade insamlningsbössor.
50-öringarna kommer att ta ur bruk om ett exakt ett år idag.

Den nya kampanjen är av allt att döma signerad Volontaire, som satt signatur på annonsen i dagens DN.
Peacock är den reklambyrå som  jobbat med Röda Korset de senaste åren.  
–Jag kan bekräfta att vi gjort annonsen, men i övrigt måste jag hänvisa dig till Röda Korset, säger Carl Unger, vd för Volontaire, till Resume.se.

Karin Tengby är pressekreterare på Röda Korset. Hon förklarar att syftet med kampanjen är att samla in 10 miljoner kronor under närmaste året.

– Med människor gemensamma krafter hoppas vi nå dithän. säger hon.

Samarbetet med Volontaire påverkar inte övriga byråsamarbeten:

– Volontaire jobbar oss med i just den här kampanjen och har själva kommit med idén till oss.

Peter Willebrand


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev