Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 19 september 2013, 11:44
Volontaire har vunnit ProVivas reklambyråpitch. Tufft för McCann som tidigare haft uppdraget.
McCann har haft uppdraget sedan 2011 då byrån övertog uppdraget från AAA i Malmö.
Nu tar Volontaire över kontot för det skånska varumärket som nu vill ta nästa steg och fördjupa relationen med konsumenterna.
”Detta, i kombination med förändringar i kommunikationslandskapet” ledde fram till ProVivas beslut att engagera en ny huvudbyrå, skriver bolaget i ett pressmeddelande:
– Volontaires affärsidé om att bevisa varumärkeslöften i handlingar passar perfekt med den väg vi stakat ut för framtiden. Vi är övertygade om att detta är det bästa sättet att bevisa våra produktfördelar, samtidigt som vi stärker våra konsumentrelationer, säger Karin Sjunnesson, marketing manager för ProViva.
Klaus Hahn, vice vd på Volontaire.
– Vi är väldigt stolta över att få förvalta ett så omtyckt varumärke. Dessutom är det glädjande att den kvalitet och uppmärksamhet som vårt arbete levererat lett till flera nya spännande samarbeten under senare tid, säger Klaus Hahn, vvd på Volontaire.
Samarbetet med ProViva påverkar inte byråns mångåriga relation med Brämhults Juice.
I dagens pappersupplaga av Resumé finns det ett längre reportage om McCanns svåra situation.
Magnus Helander