Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Volontaire tar ProViva från McCann

Publicerad: 19 September 2013, 11:44

Volontaire har vunnit ProVivas reklambyråpitch. Tufft för McCann som tidigare haft uppdraget.


Ämnen i artikeln:

VolontaireProvivaMcCann

McCann har haft uppdraget sedan 2011 då byrån övertog uppdraget från AAA i Malmö.

Nu tar Volontaire över kontot för det skånska varumärket som nu vill ta nästa steg och fördjupa relationen med konsumenterna.

”Detta, i kombination med förändringar i  kommunikationslandskapet”  ledde fram till ProVivas beslut att engagera en ny huvudbyrå, skriver bolaget i ett pressmeddelande:

– Volontaires affärsidé om att bevisa varumärkeslöften i handlingar passar perfekt med  den väg vi stakat ut för framtiden. Vi är övertygade om att detta är  det bästa sättet att bevisa våra produktfördelar, samtidigt  som vi stärker våra konsumentrelationer, säger Karin Sjunnesson, marketing manager för ProViva.

Klaus Hahn, vice vd på Volontaire.

– Vi är väldigt stolta över att få förvalta  ett så omtyckt varumärke. Dessutom är det glädjande att den kvalitet  och uppmärksamhet som vårt arbete levererat lett till flera nya  spännande samarbeten under senare  tid, säger Klaus Hahn, vvd på Volontaire.

Samarbetet med ProViva påverkar inte byråns mångåriga relation med Brämhults Juice.

I dagens pappersupplaga av Resumé finns det ett längre reportage om McCanns svåra situation.

Magnus Helander


Ämnen i artikeln:

VolontaireProvivaMcCann

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.