Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 22 Augusti 2013, 09:49
Jenny Hagblom.
Volontaire slår till med en stjärnvärvning – från sin kund. Jenny Hagblom, kommunikationsstrateg på Svenska institutet. Hon har arbetat nära Volontaire med prisbelönta ”Curators of Sweden” och som ansvarig för utbildningen ”Made @Sweden” under Cannes Lions.
Jenny Hagblom blir senior projektledare på Volontaire som vill stärka satsningen på internationella uppdrag.
Jenny Hagblom har över femton års erfarenhet av internationellt kommunikationsarbete inom en rad olika branscher. Bland annat som projektledare på Prime, som pr- och kampanjkoordinator för Demokraterna i USA, som fristående konsult samt som pressekreterare på SR Berwaldhallen.
– Jenny har en unik kombination av erfarenheter som passar perfekt med vår ambition att skapa handlingskraftig kommunikation som blir oberoende av geografi. Det gjorde det omöjligt för oss att inte agera då vi fick reda på att hon skulle söka sig vidare säger Carl Unger, vd för Volontaire, i ett pressmeddelande.
Som kommunikationsstrateg på Svenska institutet (SI) har Jenny Hagblom arbetat med pr- och varumärkesutveckling för SI och Sverige. I sin roll har hon haft ett nära samarbete med Volontaire, bland annat med "Curators of Sweden" och senast utbildningen Made @Sweden under Cannes Lions i juni i år.
– Jag har stor respekt för den integritet och uthållighet som Volontaire står för och delar synen på hur företag och organisationer ska agera för att förtjäna förtroende och engagemang. Som projektledare hoppas jag kunna bidra till att fler kunder vågar lyssna på sina konsumenter och användare. Det är de som sätter spelreglerna för vilka företag som blir framgångsrika. Inte byråerna, säger Jenny Hagblom i pressmeddelandet.
Hon blir Volontaires artonde medarbetare och kommer från och med den 2 september att arbeta som senior projektledare för några av byråns största kunder.
Magnus Helander