Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Volt får utökat förtroende hos Peugeot

Publicerad: 5 Februari 2010, 08:54

Under hösten har Volt provkört tre kampanjer för Peugeot. Testet har gett mersmak och sedan den 1 januari gäller ett löpande avtal som omfattar personbilar, transportbilar och servicemarknad.


Ämnen i artikeln:

PeugeotVoltHenrik Stampe

Henrik Stampe, vd på Volt.

Det var i mitten av förra sommaren som Peugeot Sveriges nye marknadschef, danska Hasse Resenbro, bytte byrå från Peacock till Volt. Detta trots att Peacock endast hunnit utföra ett fåtal uppdrag åt Peugeot.
Efter att Volt utfört tre testkampanjer i höst har samarbetet utökats väsentligt. Det nya avtalet, som gäller per den 1 januari, löper ett år i taget och omfattar personbilar, transportbilar och servicemarknaden:
– Jag kan konstatera att vi har fått fulla förtroendet från Peugeot. Jag kan inte kommentera storleken på avtalet, men så mycket kan jag säga att Peugeot är en stor och viktig kund för Volt, säger Henrik Stampe, vd på Volt.

De tre taktiska testkampanjer som Volt har genomfört under hösten åt Peugeot rör modellerna: 308 och 107, 308 och 207 samt en transportbilskampanj.
Den sistnämnda kampanjen har bland annat inneburit att den som köper en ny transportbil från Peugeot erbjudits en biltvätt och ett Max-mål per månad samt att sätta stripes på bilen med firmans logotype:
– Vi har inte gjort några exakta mätningar av kampanjen, men jag kan konstatera att Peugeots försäljning går bra, säger Henrik Stampe.

Förutom att Volt har lyckats utöka avtalet med Peugeot har byrån anställt fyra personer, vilket innebär att Volt numera består av 20 anställda.

Karl-Johan Byttner


Ämnen i artikeln:

PeugeotVoltHenrik Stampe

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.