Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Volt lanserar nytt kommunikationskoncept för SPP

Publicerad: 5 April 2019, 08:58

Svenska tjänstepensionsbolaget SPP rullar ut b2b-kampanj för att visa vad bolaget brinner för och ta positionen som den mest engagerade aktören på marknaden.


Ämnen i artikeln:

VoltSPPReklam

Kampanjen "Sveriges enda tjänstepassionsbolag" är den första inom ramen för det nya kommunikationskonceptet som fokuserar på SPP:s "passion för pensionen".
Många som ansvarar för tjänstepensionen på företagen upplever området som komplext, vilket riskerar att dra ned engagemanget. Samtidigt vet de att det är ett viktigt område och vill sina medarbetares bästa.

Med Volts nya b2b-kampanjen vänder sig SPP till dessa personer, ofta ekonomichefer, med ett erbjudande om att göra hanteringen så enkel som möjligt, framför allt genom sitt djupa engagemang i både kunden och uppgiften.

– SPP finns där som ett stöd för den som ansvarar för tjänstepensionen och vi känner en genuin passion i det vi gör. Vi har valt att kommunicera detta på ett sätt som är på riktigt och inte traditionellt reklamigt. Detta genom att porträttera våra egna medarbetare och deras passionerade personligheter, säger Anette Harby, chef för kommunikation och varumärke på SPP i en kommentar.

Kampanjen består av ett flera filmer, där SPP:s medarbetare berättar om sina passioner i privatlivet och passionen i yrkesrollen hos SPP. Filmerna kompletteras med annonsering i både print-, digitala- och ljudbaserade kanaler.

Därutöver lanseras enheter beskriver målgruppens känsla när de inser hur lätt det är att sköta företagets tjänstepension med SPP som sin tjänstepensionsleverantör. Detta material går på digitala utomhustavlor och i displayannonsering.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

VoltSPPReklam

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.