Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 13 juli 2015, 10:15
Volts kampanj för Sibyllas Future Fries från tidigare i år
Efter flera år av minskade intäkter går pilen uppåt igen för Volt.
Ämnen i artikeln:
VoltReklambyråns nettoomsättning har varit på nedåtgående sedan 2011, men landade på 35,5 miljoner i fjol (28,8 miljoner 2013).
Även resultatet är positivt. Under 2013 redovisade bolaget en förlust på 750 000 kronor, men resultatet efter finansiella kostnader landade på strax över 2,4 miljoner under fjolåret. Det är det bästa resultatet för Volt sedan 2011.
Under 2014 fick Volt kunder som Mood Stockholm, Interflora, Sibylla, Extenda, Ragn-Sells, Sweco och Röhnisch.
Bolaget har också växt i antal anställda, från 19 personer år 2013 till 27 stycken i fjol.
Ämnen i artikeln:
Volt