Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag21.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Volt växer med NCC

Publicerad: 10 Februari 2010, 08:20

NCC har valt Volt som ny reklambyrå.


Ämnen i artikeln:

VoltNCC

Bakgrunden till byråvalet är enligt NCC:s deras utveckling från traditionellt byggföretag till en av Nordens största samhällsutvecklare. I det arbetet har kommunikation blivit ett allt viktigare affärsverktyg.
 - För att vässa kommunikation både avseende design, grafisk profil och
kommunikationskoncept har vi nu skrivit ett avtal med reklambyrån Volt, säger Annica Gerentz i en kommentar.

Det nya avtalet gäller för samtliga NCC:s marknader och affärsområden.

Volts storlek, erfarenheter från liknande företag och kombinationen av strategiskt tänkande med förmåga att skapa kundnära attraktiv kommunikation var det som avgjorde NCC:s val. 

För Volt blir NCC ett av byråns större uppdrag.
– Vi ska bland annat jobba med NCC bostadaffärer, det vill säga deras kommunikation mot konsument, vilket känns väldigt spännande. Det här är ett jätteroligt uppdrag och blir absolut ett av våra större uppdrag, säger Henrik Stampe, vd på Volt.

I november inledde parterna samtal, varav Volt kom vidare till en slutomgång med ett antal andra byråer. Runt årsskiftet stod det klart att Volt blev byggjättens nya partner, och i början av februari inleddes samarbetet.

Bland Volts övriga kunder återfinns idag bland annat  Scania, Peugeot, Poolia, Statens Fastighetsverk, Norwegian och Bauhaus. Det tidigare samarbetet med Skanska har i och med avtalet med NCC avslutats.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

VoltNCC

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.