Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 31 augusti 2009, 10:03
Just när du trodde att dina sista semesterdagar var räknade kommer Volt och Norwegian med sin stora höstrea.
Slut på semester? Sjukskriv dig, uppmanar Volt.
Att svensk arbetskraft är mer populär än norsk, bland arbetsgivarna i Norge, har varit en upprörd följetong i norska medier i sommar.
Kanske hänger det samman med att flygbolaget Norwegian nu drar igång en svensk kampanj med uppmaningen till svenskarna att ta lite extra semester och dra ned arbetstakten: allt för att ge sina norska bröder och systrar möjlighet att få lite större handlingsutrymme.
Under glatt dialektala tillropet Høstrea sänker i alla fall Norwegian priserna till 299 kronor på tusentals flygresor.
Volt är byrån bakom kampanjen som går brett i tv, radio nätet, bussbaksidor och som print under vecka 36 och vecka 37
Norwegian_Toaletten_090826_30s[3].mp3
Norwegian_Afterwork_090826_35s[3].mp3
Henrik Stampe, kundansvarig och strateg
Louise Wallgren, projekt- och produktionsledare
Jens Thelfer, copywriter
Joakim Söderqvist, AD
Åsa Stjärnquist, formgivare
Illustratör: Gustav Dejert/Woo agentur
Produktionsbolag radio:
Flickorna Larsson
Produktionsbolag reklamfilm:
Hawaii Produktion
Mediabyrå: Vizeum
Peter Willebrand