Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Volvo är Sveriges mest omtalade varumärke

Publicerad: 5 augusti 2015, 08:32

Volvo intar en förstaplats på listan över de varumärken det har pratats mest positivt om i Sverige under första halvåret 2015. Ryanair är det företag som ökat mest i alla kategorier, visar YouGov Brandindex delårsmätning.


Ämnen i artikeln:

RyanairVolvoYougov

Volvo når poängen 40,4 i topplistan. Bolaget följs av Ica och Ikea med 29,8 respektive 27,8 poäng. På nummer tio finns Schibsted-sajten Blocket.se.

Det varumärket som ökade snacket mest var Ryanair med poängen 7,9. Lågprisflygbolaget är tätt följd av Vattenfall (5,2) och Max (4,9).

YouGov Sverige har mätt 280 svenska varumärken mellan januari-juni 2015 och jämfört med samma period 2014. Mätningen grundar sig på 160 dagliga intervjuer med både positiv och negativ feedback.

Här är hela listan över de varumärken det har pratats mest positivt om i alla kategorier:

Rank

Brand

2015 poäng

1

Volvo

40,4

2

Ica

29,8

3

Ikea

27,8

4

Michelin

21,3

5

Volkswagen

20,3

6

Apple

18,3

7

BMW

18,2

8

Samsung

18,1

9

Google

17,7

10

Blocket.se

17,6

De varumärken som har ökat mest i alla kategorier:

Rank

Brand

2015 poäng

1

Ryanair

7,9

2

Vattenfall

5,2

3

Max

4,9

4

Jokk

4,9

5

TV4

3,5

6

SJ

2,8

7

Ingo

2,3

8

McDonald’s

1,5

9

Pressbyrån

1,5

10

Ica

1,5

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

RyanairVolvoYougov

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.