Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Volvo återförenar Swedish House Mafia

Publicerad: 17 maj 2013, 10:02

Steve Angelo i SHM

I kväll återförenas succégruppen Swedish House Mafia. I samarbete med Volvo Personbilar Sverige har supergruppen tagit fram en ny tappning av housedängen "Leave the world behind".


Ämnen i artikeln:

MindshareSwedish House MafiaTV4

Släppet av den nya musikvideon sker globalt på samtliga av Volvos marknader. I Sverige har man utvecklat kampanjen ytterligare. Tillsammans med TV4, Mindshare och Forsman&Bodenfors har Volvo Personbilar Sverige i skapat en unik nativelösning från redaktionella plattformar ut i det kommersiella som ett nytt lanseringsgrepp.

–  För Volvo Personbilar Sverige är det roligt att så mycket kommer att hända på många plattformar samtidigt. På vår egen Facebook-sida har engagemanget varit stort kring det olika teaserfilmerna, och följarna har haft diskussioner om vad det egentligen är som kommer att hända. Befinner man sig i Stockholm kommer man även att kunna se musikvideon på Stureplan mellan kl 21-24 på storskärm, säger Per Carleö, Marketing Manager på Volvo Personbilar Sverige.

I TV4:s olika plattformar har man visat teasersvinjetter som hänvisat till tid för världspremiären på kanalen. Det är i reklampausen under Let´s Dance på TV4 som premiären kommer att ske, utan sällskap av någon annan reklam. Därefter bygger en rad olika lösningar vidare på konceptet. Startskottet för kampanjen var under SMH-konserten i Miami.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.