Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 21 april 2009, 11:56
Volvo Personvagnar testar en ny marknadsföringskanal. I maj släpper de ett gratis pc-spel.
Ämnen i artikeln:
VolvoMålet är enligt Volvo att introducera företagets konceptbil S60 till en bredare målgrupp på ett nytt och lite annorlunda sätt. Resultatet blev ”Volvo - The Game”, ett gratis racingspel för pc. Spelet är framtaget i samarbete med det svenska spelutvecklingsföretaget Simbin Development Team.
Förutom den nya konceptbilen så innehåller spelet även flera andra racerbilar från Volvo.
Simbin har skapat två banor som ska kännas realistiska och spelet består av tre olika svårighetsnivåer för att locka en så stor grupp spelare som möjligt.
– På ett passionerat sätt och i en ovanlig miljö kan vi nu visa upp Volvomodellernas interiör- och exteriördesign. Som en extra bonus kan vi även visa spelarna hur målinriktat vi arbetat genom åren för att förbättra och utveckla vår skandinaviska design, säger Michael Persson, global marknadsföringsdirektör på Volvo Personvagnar.
Spelet backas upp av olika tävlingar där spelarna kan vinna priser.
Lanseringsdatum för spelet är den 26 maj.
Linda Fagerlind
Ämnen i artikeln:
Volvo