Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Volvo gör stor kampanj om säkerhet

Publicerad: 31 Mars 2017, 07:09

Säkerhet är hörnstenen i Volvos varumärke. I den kommande kampanjen kommer de att återvända till rötterna och prata om visionen om att ingen ska omkomma eller skadas allvarligt i en ny Volvo år 2020.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerVolvo CarsReklamfilmForsman & BodenforsPer Carleö

Volvo har släppt en teaser för kampanjen som har premiär ikväll på TV4 och i varumärkets egna kanaler. Temat är "Omtanke" och musiken i filmen står José Gonzales för.
– För oss handlar omtanke om att vi bygger bilar för människor som bryr sig om andra människor. Men också om att tänka om och göra saker annorlunda. Vi tror att det är den här inställningen som tagit oss dit vi är idag, och som kommer få oss att uppnå våra framtida mål. Omtanke är dessutom namnet på vårt hållbarhetsprogram, säger Per Carleö, marknadsdirektör på Volvo Car Sverige, i ett pressmeddelande.

José Gonzales framför "Stay Alive" – en specialskriven låt för Hollywoodfilmen "The secret life of Walter Mitty" från 20th Century Fox.
– Jag är peppad på en framtid där förflyttning inte utgör någon fara för människor och miljö. Därför är jag extra glad över att min musik är med i kampanjen, säger han i en kommentar.

Volvos byrå är Forsman & Bodenfors.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.