Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Volvo hakar på stickerstrenden

Publicerad: 16 april 2008, 09:46

2007 var året då både stora och små butiker införde väggstickers i sortimentet. Nu hakar Volvo på trenden och lanserar mönsterfilm till sin C30-bilar med stadsvyer, regnbågar och zebramönster.


Designa din egen bil. Så vill Volvo lansera den nya tjänsten som släpps på måndag. Idén går ut på att bilägarna med hjälp av stickers, eller så kallade mönsterfilm, lätt ska kunna förändra utseendet på sina bilar och samtidigt skydda dess lack.

Designteamet på Volvo har med hjälp av reklambyrån Forsman & Bodenfors tagit fram allt från stadsvyer, regnbågar, träpaneler eldsflammor, till zebramönster och små mjuka moln.

Thomas Andersson, vd för Volvo Personbilar Sverige berättar om satsningen.
– När vi kom på att vi skulle skapa mönsterfilmer kändes det självklart att C30 skulle vara först ut. Bilen riktar sig mot en trendmedveten, urban målgrupp som vågar satsa på en personlig bil som sticker ut. De mönstrade bilarna kommer verkligen synas på gatan och är ett riktigt bra sätt att skydda sin bil samtidigt som man kan variera dess utseende.

Tidigare har nästan bara reklambilar använt mönsterfilm. Nu vill Volvo att det ska bli en produkt för gemene man.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.