Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Volvo kan vinna innovations-lejon

Publicerad: 15 Juni 2015, 11:53

Volvos "Life paint".

Det blev inga svenska nomineringar i Cannes Lions innovationskategori, vars shortlist släpptes i dag. Däremot kan Volvo Cars vinna för sin "Life Paint" som Grey London ligger bakom.


Ämnen i artikeln:

Volvo CarsCannes LionsCannes Lions 2015

Nästa vecka är det dags för "Reklam-VM" Cannes Lions. Men redan nu har den första shortlisten släppts.

Innovations Lions är kategorin som premierar marknadsföring som skapas genom helt nya produkter och tjänster. Men för de svenska byråerna blev det ingen succé på den fronten i år. Av de 34nomineringarna finns det inga som är inskickade från Sverige.

Däremot har Volvo Cars i Storbritannien lyckats knipa en nominering för sin självlysande färg som är tänkt att rädda fotgängare och cyklister.Life Paint, som uppfinning heter, är skapad av Grey i London.

Totalt skickades 226 bidrag in till Innovations Lions, viket är en ökning på 10 procent jämfört med i fjol.

Här är samtliga nominerade.  

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.