Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Volvo Lastvagnar ut i pitch

Publicerad: 30 oktober 2012, 14:24

Stillbild från Volvo Lastvagnars senaste kampanj "The Ballerina stunt" signerad Forsman & Bodenfors

Volvo på byråjakt. Enligt den brittiska reklamtidningen Campaign har lastbilstillverkaren gått ut i pitch. Uppdraget gäller mindre reklamuppdrag för Volvo Lastvagnar. Samtidigt behåller fordonstillverkaren Forsman & Bodenfors som huvudbyrå.


Ämnen i artikeln:

Volvo TrucksForsman & Bodenfors

Volvo Lastvagnar går ut i en internationell pitch. Den vinnande byrån kommer att få ta hand om mindre reklamuppdraget för Volvo Lastvagnars affär. Det rapporterar den brittiska reklamtidningen Campaigns nätupplaga.

Volvo bedriver fordonstillverkning i 15 länder och har Forsman & Bodenfors som huvudbyrå.

Den svenska reklambyrån kommer att vara fordonstillverkarens huvudbyrå även i fortsättningen. Enligt Volvo Lastvagnars pr-ansvarige Per Nilsson gäller pitchen mindre kommunikationsprojekt.
– Vi har inte en pitch för vår huvudbyrå. Forsman & Bodenfors är fortfarande vår strategiska kommunikationspartner. Samtidigt har vi hela tiden mindre projekt på gång.

Vilka uppdrag gäller pitchen?
– Det gäller mindre projekt, mer än så vill jag inte kommunicera. Vi samarbetar med olika partners beroende på vad uppdraget gäller, säger Per Nilsson till Resumé.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.