Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Volvo LV gasar förbi konkurrenterna

Publicerad: 4 december 2014, 09:24

Vinnaren av årets reklambild är Forsman & Bodenfors för Volvo Lastvagnar med kampanjen "The New Volvo FM (Garage)".


Ämnen i artikeln:

Volvo lastvagnarForsman & Bodenfors

Forsman & Bodenfors har nått framgångar i tävlingar över hela världen för sina spektakulära kampanjer för Volvo Lastvagnar, där Epic Split med Jean-Claude van Damme är den mest uppmärksammade med 86 miljoner Youtube-visningar.

Nu vinner F&B även Årets Reklambild med kunden Volvo Lastvagnar Vinsten rör kampanjen "The New Volvo FM (Garage), som har en bild som är något utöver det vanliga.

Hur ser ni på vinsten?
– Oavsett vilket pris man vinner så ger det positiv energi för både fotografen och för Adamsky som produktionsbolag. Det ger även ett intyg om att vi gör bra bilder som förstärker byråns starka idéer. Denna symbios mellan kund, byrå och oss ger helt enkelt utdelning, Sebastian Aaseby, co-founder och partner på Adamsky.

– Det är hedrande att vinna för andra året i rad, vill tacka alla på Forsman & Bodenfors för den resa vi gjort ihop genom åren, säger Peter Gehrke,  fotograf på Adamsky

Arbetsgrupp:
Kund: Volvo Trucks
Kampanj: The New Volvo FM (Garage)
Uppdragsgivare: Lars Terling
Byrå: Forsman & Bodenfors
Fotograf: Peter Gehrke
Arbetsgrupp:
Olle Victorin kundansvarig
Cilla Pegelow projektledare
Britta Malmberg produktionsledare
Anders Eklind och Sophia Lindholm ad
Jerry Wass formgivare
Martin Ringqvist och Björn Engström copywriters
Simon Coe skribent
Peter Gaudiano byråproducent/digital producer
Alexander Blidner byråproducent/filmproducent
Tobias Nordström planner
F&B Factory original/bildarbete
Johan Cabezos retuschör
Agentur: Adamsky, Karolina Smedberg producent

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.