Reklam
Volvo LV gasar förbi konkurrenterna
Publicerad: 4 december 2014, 09:24
Vinnaren av årets reklambild är Forsman & Bodenfors för Volvo Lastvagnar med kampanjen "The New Volvo FM (Garage)".
KB
Karl-Johan Byttner
Forsman & Bodenfors har nått framgångar i tävlingar över hela världen för sina spektakulära kampanjer för Volvo Lastvagnar, där Epic Split med Jean-Claude van Damme är den mest uppmärksammade med 86 miljoner Youtube-visningar.
Nu vinner F&B även Årets Reklambild med kunden Volvo Lastvagnar Vinsten rör kampanjen "The New Volvo FM (Garage), som har en bild som är något utöver det vanliga.
Hur ser ni på vinsten?
– Oavsett vilket pris man vinner så ger det positiv energi för både fotografen och för Adamsky som produktionsbolag. Det ger även ett intyg om att vi gör bra bilder som förstärker byråns starka idéer. Denna symbios mellan kund, byrå och oss ger helt enkelt utdelning, Sebastian Aaseby, co-founder och partner på Adamsky.
– Det är hedrande att vinna för andra året i rad, vill tacka alla på Forsman & Bodenfors för den resa vi gjort ihop genom åren, säger Peter Gehrke, fotograf på Adamsky
Arbetsgrupp:
Kund: Volvo Trucks
Kampanj: The New Volvo FM (Garage)
Uppdragsgivare: Lars Terling
Byrå: Forsman & Bodenfors
Fotograf: Peter Gehrke
Arbetsgrupp:
Olle Victorin kundansvarig
Cilla Pegelow projektledare
Britta Malmberg produktionsledare
Anders Eklind och Sophia Lindholm ad
Jerry Wass formgivare
Martin Ringqvist och Björn Engström copywriters
Simon Coe skribent
Peter Gaudiano byråproducent/digital producer
Alexander Blidner byråproducent/filmproducent
Tobias Nordström planner
F&B Factory original/bildarbete
Johan Cabezos retuschör
Agentur: Adamsky, Karolina Smedberg producent