Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag03.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Volvo öppnar för fler Zlatan-kampanjer

Publicerad: 21 Mars 2014, 13:38

Volvo Personvagnar gjorde en förlust på 0,5 miljarder kronor under första halvåret 2013 och har vänt till en vinst på nära två miljarder kronor för helåret. En framgångsfaktor stavas Zlatan-reklamen. Nu öppnar vd:n Håkan Samuelsson för fler Zlatan-samarbeten.


Ämnen i artikeln:

Zlatan IbrahimovićVolvo PersonvagnarForsman & BodenforsMade by Sweden

DI Play rapporterar att besparingar står för hälften av vinsten på två miljarder kronor för helåret 2013.

En  annan viktig förklaring är framgångar på den kinesiska marknaden, där  man har åstadkommit en 45-procentig tillväxt och bland annat skapat en  specialanpassad modell som har mer plats för benen, enligt Volvo  Personvagnars vd Håkan Samuelsson.

En ytterligare framgångsfaktor stavas Zlatan Ibrahimovic och ”Made by Sweden”-kampanjen signerad Forsman & Bodenfors

–  Vi har haft en förbättring av försäljningen för V70 och XC70. Så vi är  väldigt nöjda med kampanjen och samarbetet med Zlatan, säger Håkan  Samuelsson till DI Play.

Försäljningen av V70 och XC70 har ökat med 50 procent.

På frågan om Volvo planerar fler kampanjer blir svaret.
–  Det fungerade fint så vi är positiva till att tänka oss ett ytterligare  samarbete i framtiden, säger Håkan Samuelsson till DI Play.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.