Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Volvo ser över säkerheten

Publicerad: 23 Oktober 2008, 12:14

Den Göteborgsbaserade reklambyrån Stendahls fick i uppdrag att kommunicera vikten av att ha rätt vinterdäck till Volvoägare. Resultatet blev en film med fokus på bromssträckan.


Reklamfilmen, som är framtagen av Stendahls i samarbete med produktionsbolaget Callboy, är regisserad av Jesper Hiro och producent är Alexander Blidner . Filmen, som har premiär idag tisdag, kommer att visas på TV3, TV4 och Kanal5 under fem veckor.  Temat är "Bromsa i tid" och målet är att få fler att köpa sina däck i Volvohandeln.

Stendahls har jobbat med att öka Volvo Personbilars försäljning av däck under ett par år. Under den tiden har de bland annat kört devisen ”Ditt proffs på däck” samt ”Rätt däck ger bättre grepp”, det sista kom i våras. Säkerhet har alltid varit ett viktig bas i kommunikationen och inför vintersäsongen är det huvudargumentet.

– Förra kampanjen var mer lekfull då vi parkerade på väggen. Den här gången har vi valt att förklara mer och vara lite allvarligare, utan att använda pekpinnar, säger Andreas Gunberg , projektledare på Stendahls. Han tillägger.
– Säkerheten är ett av det absolut viktigaste argumentet för konsumenten. När man bestämt sig för att köpa nya vinterdäck handlar allt om att hitta däck som passar sin bil och sitt körsätt och för att få så kort bromssträcka som möjligt.

Kampanjen kommer förutom film även att synas som print, dr och utomhus.

Volvo Personbilar Sverige

Uppdragsgivare: Fredrik Olsson
Byrå: Stendahls
Arbetsgrupp: Andreas Gunberg projektledare, Marie Wümer projektledare, Oscar Plasidius ad, Nicklas Gottrup ad, Johan Bloch copy, Bo Brunosson copy, Daniel Blecher produktionsledare, Anna Rydfjäll ad ass
Produktionsbolag: Callboy
Regissör: Jesper Hiro
Producent: Alexander Blidner

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.