Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag18.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Volvo Trucks blåser på – med Stormare

Publicerad: 28 Maj 2014, 09:52

Peter Stormare.

(RÄTTAD VERSION) Volvo Trucks som gjort dundersuccé med Live Test-serien, däribland Epic split-filmen, lanserar en kampanj för merchandise-kollektionen, med Peter Stormare i huvudrollen.


Ämnen i artikeln:

Volvo TrucksPeter Stormare

Volvo Trucks firar nationaldagen den 6 juni en hel vecka med hashtaggen #swedishweek. Kampanjen presenteras som ”a seven day long celebration of Volvo Trucks heritage, June 2-8”.

Den svenske Hollywood-stjärnan Peter Stormare har huvudrollen i kampanjen där Volvo Trucks vill marknadsföra ”heritage collection” och visa upp sin svenska bakgrund.

Filmerna kommer att publiceras på Volvo Trucks Youtube-kanal, och nu har en teaser släppts. Se den nedan.

Forsman & Bodenfors, som är Volvo Trucks huvudbyrå, har inte gjort denna kampanj. I stället är det byrån Dear Friends som ligger bakom konceptet.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Volvo TrucksPeter Stormare

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.