Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Volvo underkänner Forsmans kampanjer

Publicerad: 13 maj 2008, 15:10

Forsmans Volvo-kampanjer VI och Think outside the box har inte givit önskat resultat. Det säger företagets nordiska marknadschef Mariella Delgado i en intervju med SvD Näringsliv. Forsman & Bodenfors håller med om VI-kampanjen, men inte om C30-kampanjen.


I en intervju i gårdagens SvD Näringsliv underkänner Volvos nordiska marknadschef, Mariella Delgado såväl företagets VI-kampanj, som C30-kampanjen Think outside the box. Om VI-kampanjenn säger hon:

– Idén var god och vi har fortfarande samma idé om att vi står för en VI-teknologi, vilket innebär att alla i bilen ska ha det bra. Men vi lyckades inte riktigt kommunicera det, det landade inte som vi hade tänkt oss.

Inte heller C30 kampanjen Think outside the box, som riktade sig till unga kvinnor, tycker hon gick som förväntat.
– Vi är nöjda med försäljningen, men vi förväntar oss mer, säger hon till SvD Näringsliv.

Meta Ågren på Forsman & Bodenfors håller med i kritiken av VI-kampanjen.
–  VI som uttryck var inte helt lyckat, många förstod inte innebörden , säger hon till Resume.se.

Men när det gäller C30-kampanjen tycker hon att Volvos marknadschef är fel ute.
– Där fick vi ett väldigt bra genomslag, framförallt i målgruppen unga kvinnor. Det visade ju sig också genom att vi fick ett andrapris i 100-wattaren för den kampanjen, säger hon.

Tobias Wahlberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.