Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Volvos hyllning till Sommarsverige

Publicerad: 29 Juni 2015, 10:54

Bild ur filmen.

Volvo Cars har tidigare hyllat den svenska vintern. Nu får också sommaren sin lovsång. Se den nya filmen här.


Ämnen i artikeln:

VolvoVolvo CarsForsman & BodenforsPer Carleö

Volvos trotjänare V70 och XC70 lanseras nu i Classic-modeller. Det vill bilmärket berätta om genom en hylling till den svenska sommaren. Kampanjen är en fortsättning på reklamkonceptetet där bland annat Avicii, Robyn och Zlatan Ibrahimovic har fungerat som affischnamn.

Den här gången är det inga världsstjärnor som figurerar i filmen. Däremot innehåller den en specialversion av låten "Made of" gjord av Viola Martinsson.  

– Vi vill lyfta fram det vackra i Sverige på sommaren. En bilresa genom Sverige visar verkligen vilket mångskiftande och fantastiskt land vi bor i. För Volvos del handlar det om att vi tillverkar bilar som är anpassade för svenska förhållanden, vare det sig är vinter- eller sommarväglag, säger Per Carleö, marknadsdirektör på Volvo Car Sverige, i ett pressmeddelande.

Förutom traditionella medier kommer kampanjen också att synas på Instagram. Där ska Christoffer "Wisslaren" Collin, med över en miljon följare, göra en bilresa genom Sverige och träffa Volvo-entusiaster.

Bakom konceptet står Forsman & Bodenfors.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.