Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 23 Oktober 2013, 13:59
Volvos innovativa lastbilslansering, gjord av Forsman & Bodenfors och Vizeum, tar hem en 100-wattare i Producent-kategorin.
Klickraketer med spektakulära stunts på Youtube och försäljningen av en splitterny lastbil på eBay – med utropspriset en euro – gav effekt och prisas därmed med en 100-wattare.
Lanseringen har bland annat tidigare vunnit i Resumés tävling Månadens kampanj.
Med lanseringen av nya Volvo FH-serien ville bolaget göra något nytt. Man insåg att stor spridning i breda kretsar även får genomslag i den smala grupp som är bolagets nuvarande och potentiella kunder i det annars så stereotypa b2b-området.
Tanken bakom auktionen på eBay var att nå ut till chaufförer och åkerier på den digitala arenan, utan att behöva köpa medieutrymme. Målgruppen finns i regel inte på Twitter eller Instagram.
75-wattaren gick till Haystack med ”Fruktleveransen” för Management by Fruit. 50-wattaren vanns av MRM Stockholm med ”sveriges första bankapp för företag” för SEB.
Magnus Helander