Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag17.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Volvos innovativa lansering tar hem Producent

Publicerad: 23 Oktober 2013, 13:59

Volvos innovativa lastbilslansering, gjord av Forsman & Bodenfors och Vizeum, tar hem en 100-wattare i Producent-kategorin.


Ämnen i artikeln:

VizeumVolvo Trucks100-wattarenForsman & Bodenfors

Klickraketer med spektakulära stunts på Youtube och försäljningen av en splitterny lastbil på eBay – med utropspriset en euro – gav effekt och prisas därmed med en 100-wattare.

Lanseringen har bland annat tidigare vunnit i Resumés tävling Månadens kampanj.

Med lanseringen av nya Volvo FH-serien ville bolaget göra något nytt. Man insåg att stor spridning i breda kretsar även får  genomslag i den smala grupp som är bolagets nuvarande och potentiella  kunder i det annars så stereotypa b2b-området.

Tanken bakom auktionen på eBay var att nå ut till chaufförer och åkerier  på den digitala arenan, utan att behöva köpa medieutrymme. Målgruppen finns i regel inte på Twitter eller Instagram.

75-wattaren gick till Haystack med ”Fruktleveransen” för Management by Fruit. 50-wattaren vanns av MRM Stockholm med ”sveriges första bankapp för företag” för SEB.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.